Hem > jakt, människor > September betyder älgjakt!

September betyder älgjakt!

Jaktkeps på!

Jaktkeps på!

Mitt huvud har varit så fullt av andra tankar att jag helt missat vad det innebär att kalendern slagit över till september. Som tur är ringde min pappa och påminde mig: älgjakt!

För många årets höjdpunkt och i Los där jag brukar jaga kickar man igång det hela med en fest, sen är det väl en 40 man (och kvinnor) som jagar älg i en vecka i sträck. Jag ska vara med några dagar och kommer förhoppningsvis jaga en del med det lilla jaktlaget också, för då får jag sitta på eget pass.

September är en härlig månad att just jaga älg. Eftersom det är mycket stillasittande när man är på pass är det skönt att det inte är så kallt, och inte så mörkt, som senare på året. Det är lite svårare att njuta av naturen när man håller på att förfrysa fingrarna.🙂 Förra året hade jag ett av de finaste passen ever:

Det syns inte så väl på bilden men jag hade utsikt över både berg och dalar. Men någon älg såg jag i och för sig inte.

Mer bilder från septemberjakten 2008 här (varning, även bilder från slakt).

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kategorier:jakt, människor Taggar:, , ,
  1. 2009/09/03 kl. 17:45

    Tänk om du får skjuta en i år! Du har aldrig gjort det va?
    *spännande*

  2. hcmkonsulten
    2009/09/03 kl. 19:34

    nej det har jag inte. det vore otroligt spännande, kanske för spännande!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

