Hem > spel > Trials HD – skoj med hoj

Trials HD – skoj med hoj

Om någon hade sagt till mig för en vecka sen att jag skulle sitta och spela ett motorcykelspel och tycka det var kul hade jag bemött det med viss… skepsis, kan vi säga. Motorsport är inte min grej. Förutom när det är det. Trials HD är ett enkelt koncept imponerande utfört.

Kämpigt motlut

Kämpigt motlut

Man kör motorcykel, rakt fram. Kontrollen är gas, broms och att luta sig framåt eller bakåt för att hålla optimal balans. Kör fortast möjligt med så få fel du kan. Det är industrilokaler, explosioner och en massa yeehaaw! Och det bästa: Live-kompisarnas tider finns där hela tiden för jämförelse – triumf och frustration.

Jag känner äkta körglädje och är impad av fysiken; cykeln förefaller faktiskt ha tyngd och varje hopp är mer eller mindre hisnande, till och med när man bara tittar på. Än så länge har jag roat mig med de vanliga banorna och ”tournaments” där man timas på flera banor i sträck. Det finns dessutom ett antal utmaningar att ta sig an, till exempel att köra med bomber i släptåg och inte explodera. Men det har jag inte testat än. Men 1200 ms-points är det mer än värt. Testa demon nu!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kategorier:spel Taggar:, ,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

