Hem > howto, jobb, sap > SAP: Behörigheter för Treasury i TBT1

SAP: Behörigheter för Treasury i TBT1

Nyligen hade jag ett ärende som först verkade galet knivigt. Två användare hade exakt samma roller och parameterinställningar, ändå fungerande någon slags treasury-aktivitet i TX02 för den ena men inte den andra. Jag kan börja med att göra klart att det första jag lärde mig av detta är vikten av att ta reda på att man har all information, och ta fasta på felmeddelandet, snarare än att bara börja jobba utifrån en SU53 som i det här fallet var bifogad. Även om kunden verkar ha panik över felet.

Det visade sig så småningom att rollerna som sådana inte hade nåt med saken att göra, fastän SU53 påstod att den saknade objektet S_PROJECT. Istället reglerades behörigheterna det handlade om i transaktion TBT1 – Trader Authorizations. Här kan man för varje trader reglera behörigheter på nivåerna Contract types > Product categories > Product types > Transaction types.

Så himla lätt när man vet det!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kategorier:howto, jobb, sap Taggar:, , , , , , ,
  1. Fredrik
    2009/08/12 kl. 11:54

    He he, jag känner igen det där felet😉

    • hcmkonsulten
      2009/08/12 kl. 12:27

      Ja, usch! Men nu har jag dokumenterat, så jag hoppas jag inte behöver lägga tre timmar på det nästa gång. Tack igen för hjälpen också.🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

