Hem > howto, idéer, webb > Omvärldsbevakning, hur gör du?

Omvärldsbevakning, hur gör du?

Jag använder mig av Netvibes för att organisera min omvärldsbevakning. Där har jag ett antal flikar för olika områden. Min jobbflik består till exempel av ett antal RSS-flöden från t.ex. CS Affärssystem, HR & IT-bloggar samt några Capgemini-flöden. Fliken är egentligen väldigt basic men jag är samtidigt smått besatt av tanken på den perfekta dashboarden. Jag har varit inne och nosat på verktyg som Yahoo! Pipes och Dapper men egentligen inte använt dem för något annat än konsoliderade RSS-flöden. Hur gör ni? Bokmärken, taggar, flöden? Jag vill se exempel på slicka & effektiva dashboards!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

